کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد

از بین اشکال مختلف کربن فعال که معمولاً در دسترس هستند، کربن‌های فعال گرانولی شاید پرکاربردترین و همه‌کاره‌ترین آنها باشند. شرکت جاکوب سوئد گسترده‌ترین خط تولید کربن فعال در صنعت را با صدها محصول استاندارد در اشکال گرانول، پودری و اکسترود شده دارد. کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد از مواد اولیه متنوع از جمله پوسته نارگیل ساخته می‌شود. این شرکت تولیدکننده، صادرکننده و تأمین‌کننده پیشرو کربن فعال گرانول می‌باشد که مطابق با استانداردهای کیفیت بین‌المللی فرموله‌شده است.

کربن اکتیو گرانول چیست؟

کربن فعال گرانولی که اغلب به‌اختصار GAC نامیده می‌شود، شکلی از کربن با خلوص بالا است که با مساحت سطح بزرگ آن مشخص می‌گردد. این نوع کربن در بسیاری از کاربردهای تصفیه فاز مایع و گاز مورداستفاده قرار می‌گیرد. اندازه دانه کربن اکتیو معمولاً بر اساس کاربرد نهایی از حدود 2/. تا 5 میلی‌متر متغیر است. ذرات کوچک‌تر از 2/0میلی‌متر به‌طور کلی به‌عنوان کربن پودری جاکوبی سوئد مورد طبقه‌بندی قرار داده می‌شوند.

کربن فعال گرانولی معمولاً از زغال‌سنگ قیر، پوسته نارگیل یا انواع خاصی از چوب ساخته می‌شود. هر ماده اولیه از نظر عملکرد خالص‌سازی، کربن فعال دانه‌ای با خواص فیزیکی کمی متفاوت ایجاد می‌کند. بنابراین انتخاب نوع کربن بر اساس تمایل کاربری نهایی انجام می‌پذیرد.

نحوه عملکرد کربن فعال گرانول

سطح کربن فعال گرانول از سوراخ‌ها و کانال‌های میکروسکوپی به نام منافذ تشکیل شده است. این سوراخ‌ها فقط در زیر میکروسکوپ قابل‌مشاهده هستند. آنها باعث مساحت سطح بسیار زیاد کربن اکتیو می‌شوند. برای مثال، یک قاشق چای‌خوری کربن فعال گرانول سطحی برابر با یک زمین فوتبال دارد!

هنگامی که یک مایع آلوده از یک دستگاه فیلتراسیون حاوی کربن فعال گرانول عبور می‌کند، ناخالصی‌ها در داخل این منافذ در فرایندی به نام جذب به دام می‌افتند. سپس به مایع تصفیه‌شده اجازه عبور می‌دهند. کاربردهای معمول کربن فعال گرانولی شامل حذف طعم، بو و رنگ از آب آشامیدنی و همچنین حذف اثری از سایر آلاینده‌های محلول مانند آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها است.

یکی از مزایای اصلی استفاده از کربن اکتیو گرانول به‌جای کربن پودری جاکوبی سوئد این است که کربن فعال گرانولی را می‌توان برای استفاده مجدد بازیافت کرد. این امر از طریق فرایندی به نام فعال‌سازی مجدد حرارتی صورت می‌گیرد. در این روش کربن مصرف‌شده، یعنی کربن‌هایی که منافذ آن با آلاینده‌ها پر شده‌اند را می‌توان از یک کوره با دمای بالا عبور داد. مولکول‌های آلوده از منافذ خارج می‌شوند و از بین می‌روند. پس از آن، کربن فعال گرانولی را می‌توان بارها و بارها در فرایند موردنظر استفاده نمود.

کربن اکتیو جاکوبی

انتخاب کربن اکتیو مناسب

هر دو کربن فعال گرانولی و پودری دارای مزایا و معایبی هستند. کربن اکتیو پودری به دلیل هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه به طور گسترده‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان دوز کربن اکتیو پودری مورداستفاده را برای مطابقت با سطوح متغیر آلودگی، تنظیم کرد.

چیزی که باید بدانید این است که کربن فعال پودری در صورت استفاده بیشتر، هزینه‌های عملیاتی بالاتری دارد. از دیگر نکات منفی آن می‌توان به تولید مقادیر زیادی لجن، ناتوانی در بازسازی آن و نحوه عبور آسان آن از فیلترها اشاره کرد. کربن پودری می‌تواند به‌سرعت از فیلترها عبور کند و این منجر به شکایت بیشتر مشتریان می‌شود. گرد و غبار ناشی از ذرات ریز کربن فعال پودری، کار با آن را دشوار می‌کنند. این ذرات نیز بسیار قابل اشتعال هستند.

کربن اکتیو گرانول برای تصفیه‌خانه‌های بزرگی که نیاز به کنترل مداوم طعم و بو دارند، گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است. نقطه‌ضعف کربن فعال گرانول، افزایش هزینه‌های خرید کنتاکتور و فیلتر می‌باشد. احتمال رشد باکتری در فیلتر این نوع کربن نیز بسیار بیشتر است. کربن فعال گرانولی به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل برای خدمات طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شود. در نهایت برای انتخاب نوع مناسب کربن فعال باید نتایج موردنیاز از این روش‌ها را در نظر گرفت.

جمع‌بندی

کربن گرانول و کربن پودری دو شکل رایج کربن‌های اکتیو هستند که در فرایندهای تصفیه‌سازی مایعات و گازها کاربرد دارند. شرکت جاکوب سوئد از شرکت‌های معتبر تولیدکننده این محصولات در سطح جهانی است. محصولات این شرکت به‌خاطر استانداردهای بالای کیفی ،در جهان از محبوبیت بسیاری برخوردار می‌باشند. کربن اکتیو گرانول و پودری جاکوبی سوئد از مواد اولیه مختلفی تهیه می‌شوند.

منابع :

خرید کربن اکتیو جاکوبی

شرکت شیمیایی بوعلی سینا یکی از بزرگترین واردکنندگان کربن اکتیو جاکوبی در کشور می باشد. شما میتوانید برای استعلام قیمت و خرید کربن اکتیو جاکوبی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

شماره های تماس ☎️ : 0218850238902188748404
تلفن همراه 📞 : 0912321365709128098493

منظور از کربن اکتیو یا زغال فعال چیست ؟

اصطلاح زغال فعال شده یا کربن اکتیو نشان دهنده یک سری از مواد جذب کننده سطحی , با جنسی زغالی و شکل کریستالی می باشد که در ساختار داخلی آن روزنه های زیادی وجود دارد

کربن اکتیو گرانول چیست؟

کربن فعال گرانولی که اغلب به‌اختصار GAC نامیده می‌شود، شکلی از کربن با خلوص بالا است که با مساحت سطح بزرگ آن مشخص می‌گردد.

کربن اکتیو جاکوبی JACOBI

کربن گرانول و کربن پودری دو شکل رایج کربن‌های اکتیو هستند که در فرایندهای تصفیه‌سازی مایعات و گازها کاربرد دارند. شرکت جاکوب سوئد از شرکت‌های معتبر تولیدکننده این محصولات در سطح جهانی است

📌 مطالب پیشنهادی :

5/5 - (4 امتیاز)