سدیم تری پلی فسفات یک کریستال پودری شکل است که به طور عمده به منظور تمیز کردن استفاده میشود. این ترکیب ، نمک تری فسفریک اسید است که عموما در نرم کردن آب و حفظ مواد غذایی از آن استفاده میشود.
این ماده به دو صورت بی آب و آبدار وجود دارد.

از نظر تجاری ، سدیم تری پلی فسفات در صنعت نساجی برای رنگرزی وبعنوان  امولسیفایر در افزودنی های غذایی و نوشیدنی استفاده میشود.سدیم تری پلی فسفات از لحاظ داشتن فسفات بالا از نظر زیست محیطی بسیار مضر میباشد.
طبق تجزیه و تحلیل MRFR ، بازار جهانی سدیم تری پلی فسفات در طی یک دهه و نیم رشد کندی داشته است.عوامل بازدارنده تاثیر بیشتری بر فاکتورهای حرکتی در این بازار دارند که موجب شده است بازار این ماده در یک CAGR راکد رشد کند.

این ماده تنها در صنایع رشد داشته و میتوان گفت تنها محرک رشد در این بازار همین کاربرد این ماده در صنعت نظافت خانگی است که  سهم عمده ای دارد. علاوه بر این ، صنایع غذایی و آشامیدنی به طور گسترده از این ماده برای حفظ مواد غذایی استفاده میشود.

اگر چه با افزایش مقررات سختگیرانه بازار در مورد استفاده از مواد شوینده برپایه فسفات مانع رشد بازار جهانی میشود.

فروش تری پلی فسفات:

شرکت شیمیایی بوعلی سینا واردکننده مواد افزودنی و شیمیایی صنایع غذایی میباشد .جهت خرید  تری پلی فسفات سدیم  و استعلام قیمت  تری پلی فسفات سدیم با ما تماس حاصل بفرمایید:

شماره تماس : ۰۲۱۸۸۵۰۲۳۸۹ – ۰۲۱۸۸۷۴۸۴۰۴
همراه : ۰۹۱۲۳۲۱۳۶۵۷ – ۰۹۱۲۸۰۹۸۴۹۳

بررسی بازار جهانی تری پلی فسفات سدیم

اتحادیه اروپا به دلیل زیست تخریب پذیری  سدیم تری پلی فسفات استفاده از این ماده  را در سراسر منطقه ممنوع کرده است.علاوه بر این زئولیت بعنوان یک جایگزین و رقیب سدیم پلی فسفات ظاهر شده و همین باعث محدود کردن رشد بازار شده است.

از سدیم تری پلی فسفات بعنوان تنظیم کننده pH در محصولات بهداشتی استفاده میشود که میتواند موجب افزایش مصرف این ماده شود.در سال ۲۰۱۶ بازار جهانی سدیم تری پلی فسفات سدیم   ، ۲۲۵۰٫۷ میلیون دلار ارزش گذاری شده است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۳ با رشد ناچیز CAGR  ۱٫۴۸٪ در دوره  ۲۰۱۷-۲۰۲۳ ، به ۲۴۹۷٫۷ میلیون دلار برسد.

 تحلیل منطقه ای:

براساس این مناطق ، بازار جهانی سدیم تری پلی فسفات در سراسر آمریکای شمالی ، اروپا ، آسیا اقیانوسیه ، آمریکای لاتین ، و خاورمیانه و آفریقا در حال گسترش است.

در سال ۲۰۱۶ ، منطقه آسیا اقیانوس آرام به عنوان پیشرو جهانی در این بازار ظاهر شد و ۴۲ درصد از سهم جهانی را به خود اختصاص داده است.

چین یکی از بازارهای مهم منطقه ای است که به دلیل رشد تولید و همچنین فعالیت های صادراتی ، بازار جهانی سدیم Tripolyphosphate سدیم را در سطح جهان سوق می دهد.

از سال ۲۰۱۶ ،  کشور چین بزرگ ترین درآمد را در سراسر جهان داشت و  به ۵۱۸٫۸ میلیون دلار با CAGR ثابت ۱٫۶۹۹۶ ایجاد کرده بود.چین صادرکننده عمده بازارهای اروپا است ، اگرچه ، ممنوعیت سدیم تری پلی فسفات در منطقه اروپا با کاهش مصرف باعث افزایش ظرفیت در چین شده است.

آمریکای شمالی دومین بازار بزرگ منطقه ای است که بیش از یک چهارم سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است این منطقه به دلیل استفاده بیش از حد از این ماده در مواد شوینده به منظور از بین بردن تأثیرات زیست محیطی ، سدیم تری پلی فسفات  را ممنوع کرده است.

رشد در این منطقه به همراه افزایش تقاضا برای حفظ ارزش مواد غذایی به سهم ایالات متحده در این منطقه نسبت داده می شود. منطقه اروپا تغییرات چشمگیری را در زمینه مصرف و تولید این ماده به دلیل تنظیم دقیق دولت ، افزایش آگاهی نسبت به محصولات سازگار با محیط زیست همراه با رویکردهای سبز دولت تجربه کرده است. این امر باعث شده است که اروپا طی یک دهه گذشته با رشد ۱٫۱۳ درصدی CAGR رشد کند.

تجزیه و تحلیل:

تقسیم بندی بازار تری این ماده بر اساس کاربرد ، استفاده نهایی و منطقه مورد نظر مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد.بر اساس کاربرد در بازار به مواد شوینده ، مواد تمیز کننده ، تصفیه آب ، مواد نگهدارنده مواد غذایی ، رنگ ها و کاشی های سرامیکی ، تصفیه فلزات و سایر موارد تقسیم می شود.

در سال۲۰۱۶ مواد شوینده ۲۶درصد از سدیم تری سولفات را به خود اختصاص داده بودند و پیش بینی میشود با رشد ۱٫۴۰% CAGR با همین روند ادامه پیدا کند.تقسیم بازار مبتنی بر صنایع استفاده نهایی شامل نظافت خانگی ، مواد غذایی و نوشیدنی ها ، کشاورزی ، نساجی ، داروسازی ، آرایشی و سایر موارد می باشد. کاربرد شوینده های  خانگی بر بازار جهانی حاکم بوده و به دلیل افزایش کاربردهای خانگی ، ۲۷ درصد از سهام بازار را به خود اختصاص داده است

یافته های کلیدی:

پیش بینی می شود که بازار جهانی سدیم ((SodiumTripolyphosphate (STPP) تا سال ۲۰۲۳ به ۲،۴۹۷٫۷ میلیون دلار برسد ، و با CAGR 1.48٪ در بازه زمانی بازبینی سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۳ گسترش یابد. چین بزرگترین کشور مصرف کننده STPP و درآمدزا در منطقه آسیا اقیانوس آرام بود و از سال ۲۰۱۶ درآمد کلی ۵۱۸٫۸ میلیون دلاری را به دست آورد.

5/5 - (1 امتیاز)